lördag 5 november 2011

Klokt folk i skogen

Igår så rastades rullskidorna, turen gick ut på den nyasfalterade vägen mot Gammbo, motvind bort och det motsatt hemåt. Blev mest en liten känna-på runda, 6km, då det nog är ett år sen sist... Gnällande lager och slöa spetsar så nu tar det nog ett tag innan nästa runda.....

Idag har jag gjort mitt livs första tenta. Får jag godkänt så är det nog ett mirakel, hittade massor med fel som läraren gjort i underlaget, känns ganska ostabilt. Efter 5 timmar så var jag helt tom i huvet, tog lite kaffe o sen åkte cykelkläderna på.

Kände för att sätta en bra bästa-tid på Pålsbodarundan och tömma huvet ordenligt, lyckades knappa in tävlingspartnern på gpsen och jag ledde ganska stort när batterierna tog slut, i gpsen alltså. Så det fick bli att ligga o köra på rött så mycket som möjligt istället.

Mitt i den mörka skogen mötte jag ca 8 mörkklädda personer, men dom gjorde precis som löst folk ska göra: flyttade sig från stigen.

Nu är jag gott mosig i benen. 3 dygn har jag klarat utan godis, resten av familjen sitter och mumsar allehanda sorter och jag får hålla mig tillgoda med några öl istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar