söndag 20 november 2011

Renovering in progress

Insåg just att dom sista inläggen jag tillverkat inte blivit publicerade..... Så nu blir det lite orytmiskt...


Oj vad det har fixats här dom sista dagarna, varenda minut har vart inbokad. Filips rum har fått/får en riktig ansiktslyftning, fiberduk har kommit upp på väggarna och den har även blivit målad i två olika kulörer, benvit och limegrönt efter Filips önskemål och det blir riktigt fräckt. Svart nålfiltsmatta har skurits till och den ska tejpas fast imorgon.

I fredags lirade jag och Magnus badminton, så grymt kul o jobbigt.... Kändes hela gårdagen i benen.
På tal om gårdagen så inleddes den tidigt, 06.00 började måleriarbetet och lite senare var det avfärd till Jönköping och sportmässan. Oj va många olika märken det finns. Blir ju inte lättare att välja vilken man ska ha, dock så står fortfarande Scott i en klass för sig....

Inte ett enda inköp blev gjort av mig, Simon fick stå för dessa istället, Camelbak och hjälm till riktigt trevliga priser. Hur många kassar med kataloger, flaskor och liknande vi hade med hem har jag ingen aning om men många var det :)

Idag har det målats och jag har lekt golvläggare... Och för att få ett avbrott i all renovering så planerade jag in en runda till trappan


Filip ville göra sällskap och det är ju alltid roligt när barnen vill följa med, han fick dock ett litet astmaanfall så det blev bara en sväng uppför innan det var dags att åka hemåt igen. (Jag var så laddad för att gå max uppför några varv)

Nu är det dax att titta på Dag-Otto i form av Lufsen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar