torsdag 3 november 2011

Som ett jävla lingon i Hudik

Igår avslutades dagen på ett skabbigt hotell i Hudiksvall och eftersom hotellkvällar är så förbannat tråkiga så brukar jag alltid försöka träna något, kvällens pass skulle bestå av löpning :)

Tog en karta i receptionen och lyssnade även med hon som jobbade där om lite lämpliga vägar, kändes dock som om en lyktstolpe kunnat ge mer information. Det blev lite kartstuderande på rummet innan jag gav mig iväg på vad som skulle bli en ganska lagom runda.

Följde planen perfekt: Höger Mcdonalds, vänster vid sjön, vänster vid vägslutet och sen blev det nog lite fel, måste missat en högersväng... Jag sprang några km genom ett bostadsområde och sen försvann gatubelysningen, dock bara för att återkomma efter några hundra meter i en korsning, valde höger (då jag trodde det var rätt håll) och sen blev det en fin asfaltsväg ganska länge, problemet var bara att det inte kom någon bebyggelse.... Nu började krafterna tryta då jag inte ätit någon kvällsmat innan.

Efter en bra stund så kom en korsning med en skylt "Sundsvall", inte bra, så det blev andra hållet. Sprang några kilometer sen kom en korsning med en liten restaurang, valde höger. Nu fick jag en gigantisk industri på vänster och efter någon km kom jag fram till ytterkanterna av Hudiksvall.

Sprang på trötta ben mot city och hotellet, sneddade höger över ett litet torg, passerade massor med restauranger och sen fortsatte jag uppåt, men där fanns inget hotell, sprang förbi en kyrka, inget hotell, försökte ta mig lite högre upp då hotellet nog låg ganska högt, för att göra detta var jag tvungen att springa mellan två riktigt gamla hus och bakom där var det becksvart och jag gick på någons gräsmatta. Lyckades korsa ett staket och ta mig upp på en större väg. Inget hotell i sikte, valde att springa vänster, måste ju komma till hotellet snart. Men inget hotell kom. Svängde in vänster på en liten väg och kom ikapp tre damer som var ute och gick, det var bara att fråga. Var typ 1,5km fel. Upp på stora vägen igen och tillbaka från hållet jag kom, kom till en korsning och blev där lite osäker på vad kvinnorna hade sagt, chansade rakt fram och där, till slut, uppenbarade sig hotellet :)  Passet blev drygt 1,5timmar....

Som om det skulle vara slut här, glöm det....

Stretchade, drack vatten, duschade och sen var jag ju tvungen att äta mat. Ut på stan igen för att hitta en restaurang, gick ner mot city men det fanns nu inga restauranger där, fortsatte en liten bit men insåg snart att jag var på väg åt fel håll, gick tillbaka och letade men kunde inte hitta dit jag vart tidigare, gick omkring en halvtimme innan det blev en tur in på Hemköp utanför hotell och lite käka på hotellrummet. Som ett jävla lingon i Hudik....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar