måndag 14 november 2011

Renoveringsdax

Nu har vi påbörjat jobbet med att fixa Filips rum, förstår inte att en 9-åring kan tröttna på att ha nallar på tapeten ;)   Tömde rummet igår och vad kom inte fram bakom byrån, jo en cd som vart borta i ett antal år, Metal Marathon 2, skönt med lite riktigt musik igen...

Ett smakprov från första skivan

Men jag fattar inte hur mycket saker en unge kan ha i sitt rum....
 Ikväll har skruvar, spikar, lampor och sånt försvunnit så nu är det fritt fram att börja renovera.

Annars har helgen tillbringats i Ånnaboda, sprang en trevlig runda i lördags,. Eller rättare sagt första halvan var bra, sen var det Markastigsvarning (grenar utlagda över stigen) och stigen tog slut inne i skogen, fick springa genom en myr och sen jobba mig över så grymt mycket fälld sly. Pulsen skönt o irritationen bara ökade. Kändes bara blä när jag kom tillbaka.

I söndags så blev det en löpartur i samma område (Göljan) men valde lite andra stigar och nu gick det mycket bättre, slingan tog dock bara 28minuter så jag skarvade på genom att springa till stugbyn och sen ner gamla slalombacken Mattsa, upp MTB-spåret och sen Kilsbergsleden till restaurangen där jag kunde fylla på med lite vatten och sen fortsätta mot Storstenshöjden, det blev via Ånnabodasjön tillbaka, ca 1 timme tog det totalt. Provade på lite fartökningar emellanåt och kroppen svarade bra, så det blir lite mersmak efter ett sånt här pass

Har en löparjacka, inköpt hösten 2007, som jag är supernöjd med, håller regnet ute, andas bra och wind-stopper o ett antal andra bra egenskaper. En ganska stor sportklädestillverkare har gjort den. Har använt den under de mest skiftande träningsformer och väderslag. Kände dock för ca 3 år sen att den blivit för stor (eller jag för liten, -15kg) och jag har försökt hitta en med samma grymma funktion sen dess utan framgång. Idag hade jag lite tid över i Sandviken och tog tillfället iakt o besökte Team Sportia, men ingen jacka. Knallade då över till Intersport och där hängde den vidareutvecklade versionen och bara skrek "KÖP MIG". Provade o den satt perfekt. Om det inte varit för att cykelmässan är till helgen hade jag köpt den, brukar ju gå att göra en del klipp där nere och hos Intersport borde den finnas kvar i åtminstone en vecka till.

Nu väntar dusch o säng, imorgon bär det av till västkusten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar