onsdag 9 november 2011

Anti Socker Veckan

I onsdags förra veckan bestämde jag mig för att inte äta godis eller andra sötsaker på en vecka.

Bakgrunden till detta är att jag ätit sötsaker varje kväll dom senaste två månaderna och alla vet ju hur nyttigt det är.... När jag kom till hotellrummet förra onsdagen så stod där en skål med godis och väntade på hotellrummet, jag skulle ut och springa lite vilse så att ta någon bit var ju inte att tänka på. Men när jag väl kom tillbaka så lockade den jäkligt stark, tog två bitar och sen bestämde jag mig för att nu får det vara nog.

I bilen på väg söderut dagen efter så hade jag fixat med mig frukt o vatten, jobbade hos kund hela kvällen så det var inga problem med sötsuget. Fredagen fungerade lika bra fram till ca 19.00. Då blev det jobbigt, abstinensen gjorde sig stark påmind, kände dock att det var nu eller aldrig, så det vara bara att borra ner huvet och hålla fingrarna i styr. Förstår hur rökarna borde ha det.
Lördagen funkade perfekt, ungarna käkade godis både högt och lågt men inget sug.

Söndagen blev också bra, det var tävling under den värsta tiden på dygnet.
Måndagen var desto tuffare, men nu ville jag inte misslyckas, tisdagen flöt bara förbi och idag onsdag känner jag nästan inget sug efter sockerkicken. Det har vart en tuff vecka men ack så skönt nu, känner att jag egentligen skulle vilja slänga ut både den en o den andra påsen ur huset, får väl se vad resten av familjen säger....

Igår hade jag bokslutskurs (pass 6 av 7) och vi skulle stämma av resultatet på ett övningsföretag, ALLA, hade olika..... Lärarens resultat stämde inte heller överens med facit.

Fick igår ett tips hur jag ska ta loss ett gammalt vevparti på vinterprojektet "singelspeed", om det funkar så är det snart dax för ramen att få en ny färg, vet dock inte vilken det ska bli ännu men funderar dock på orange...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar