torsdag 24 november 2011

Nu får det vara nog med vilsenheten

Skulle åka från hotellet i Solna till första besöket på Södermalm, 11 minuter enligt gpsen. Det är ju inte så svårt att gissa vad som händer... Dom bygger om Södertunneln, inget konstigt med det, omläggningen var inga problem, problemet kom när jag skulle ut ur en rondell och in på bron mot Södermalm, där valde jag fel avfart och vips var jag på väg tillbaka genom Södertunneln, gpsen räknade snabbt ut en ny väg som visade sig vara avstängd pga tunnelrenoveringen, tillbaka ännu längre åt fel hål och sen blev det ett varv runt kvarteret innan jag var på väg mot Södertunneln igen, denna gång gick det bättre och fyra trängselavgifter senare kom jag in på Götgatan där även kunden håller till.

Hittade till slut ett parkeringshus och lämnade med glädje bilen och knallade in till kunden. Hon jag mötte såg ut som ett frågetecken och det visade sig att jag gått till fel butik, turligt nog så låg den rätta bara 200 meter därifrån.

Väl hemma så blev det målning av golvlister innan kvällsmaten. Lite brottning med grabbarna och sen iväg på kvällens träningspass som bestod av löpning. Blev lite asfalt genom Pålsboda, sen förbi grusgropen, förbi skjutbanan, vibbanbo, in bakom ridhuset och hemåt. Gick segt idag och kroppen ville inte svara alls på några fartökningar. 45 minuter tog det och det borde gå att pressa den tiden rejält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar