måndag 1 augusti 2011

Vuxenträning med efterföljande krasch

Nu är trappan halvklar, såpass att det går att ta sig upp på uteplatsen från grillen, har fått en litet ryck några dar, så imorgon blir det nog inget mer med det...

Har velat om vilken träningsform jag skulle köra idag, igårkväll så kände jag för ett litet triathlonpass, imorse så kände jag för att trampa uppför kvarntorpshögen några gånger, under förmiddagen så ville jag springa trappan, vid lunch så höll det på att bli ett duathlon, cykla till högen, springa trappan några gånger för att sedan cykla hem igen.

Det hela slutade med en tur in till Örebro och vuxenträning där teknik stod på schemat. Idag var det mänskliga hinder som skulle klaras av, först lite cykelhantering, balans på bräda samt att ta sig över några stockar. Sedan blev det upp i skogen och vi körde vad jag brukar kalla blindtarmen.

Vid ett antal olika punkter så hade Ola ställt upp lite koner och det fanns en enklare och en svårare väg att välja. Det blev 6 varv för mig där och jag kände mig tryggare för varje varv. Svårigheterna är inte så svåra, it´s all in the mind.

Sen blev det stigbombning, hann med tre varv innan Ola blåste av den övningen då farterna började bli rusktigt höga. Sen, i en ytterst osamlad trupp, trampade vi glada tillbaka till stugan för det alltid lika välkomna fikat.

Kände att 6 mils bilåkning för en timme cykel var lite väl, så jag och två till körde en extra runda på en timme och vilka stigar som visades. Det var MTB med hög nöjesfaktor. Fick en genonslagspunka igen, fick en igår med, måste kolla på vad som det går att göra, tror säkert domen kommer låta "nytt däck" och från cykelnördarna kommer det låta "slanglöst" eller "geggamojja".

Vi tre höll ett högt och bra tempo. Efter min punktering så körde förstamannen lite fel och jag såg min chans att köra om på vänstersidan när han försökte svänga runt sin cykel, dock så såg jag inte den stora stenen under mossan och kraschen var ett faktum. Cykeln klarade sig helskinnad! Rev upp vänsterarmen på några vassa grenar, lite blod på höger smalben. Annars gick det bra ;)

Kom hem vid nio och tömde hela pizzaförrådet på några minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar