fredag 26 augusti 2011

Cykeln klarade sig åtminstone

Hann vara en timme på jobbet imorse innan jag kom på att telefonen låg kvar hemma. Snabbt in i bilen för att hämta den. När jag kliver in genom dörren så ser jag en förstörd Filip med stort plåster på ena knät och bandage på en arm. En riktig vurpa på väg till skolan var visst orsaken till detta. Kom lagom upp på jobbet igen innan Therese ringde o sa att vårdcentralen tyckte vi skulle åka direkt till akuten så det var bara att åka iväg.

Efter "bara" 4 timmar så var vi därifrån igen, med en gipsskena på armen och en liten fraktur innanför den. Ca 15grader "fel" vinkel på armen sa farbror doktor men det ska visst växa till sig på ca 2 år.

Till lite roligare ämne: Idag blev det ett varv runt Tarstaborg med Simon o grannen Henrik, planen var att köra intervaller med det blev ett improviserat varv med backintervaller där det var möjligt. Dvs när jag kom upp på toppen så var det bara att cykla ner igen och vända bakom sista cyklist uppför o sedan mosa på igen.

Var ute i en dryg timme och det var precis lagom med tanke på hur denna dagen blev. Väl hemma så var grillen redan tänd så det var bara att ta sig en kall och slänga på köttet.

Höll på att piska Filip på memory ikväll men den ungen är vass, en stark spurt gjorde att han krossade mig istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar