måndag 8 augusti 2011

Måndagsträning eller kanske felkörning(ar)

Jajamensan cykling idag med, på första arbetsdagen o allt. Långa intervaller stod på schemat o dom var precis lagom långa för min nu ganska slitna kropp. 8 pass på 9 dagar känns i benen.

Vi trampade ut till groddammen o där hade Ola kollat ut en stigsnutt som vi skulle köra några varv uppför. Ola visade väldigt pedagogiskt hur stigen gick men vad hjälpte det, jag körde likt förbannat fel och upptäckte det först på tredje o sista varvet.

Efter tre hårda varv så var planeringen att vi skulle ta en annan runda för att få upp pulsen på en annan plats i skogen, gick bra en bit men sen så måsta jag ha missat i en korsning för fel kom jag, men jag var i gott sällskap, vi blev en liten klunga som letade oss tillbaka på grusvägen och lite senare på en stig.

Tillbakafärden gick fort där det var stig och det var roligt att ligga sist och se alla slita för att hålla farten uppe. En snabb mugg saft o en bulle hann jag ta innan jag for vidare till Vivalla och den väntande maten.

Att cykla från Marka till Vivalla ska ju inte heller vara så svårt. Jag blev till o med guidad men guiden skulle svänga, jag fick dock en bra enkel vägbeskrivning. I första korsningen valde jag fel och fick sicksacka mellan hus i typ 3km för att hålla rätt riktning...

3 felkörningar av 3 möjliga, jag saknar min GPS!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar