söndag 7 augusti 2011

I'm in love...

Idag blev jag kär, men mer om det om en liten stund.

Dagens började bra, sovmorgon och den varade väldigt länge för att vara jag. Väl  uppe så var det bara att käka frukost och sen packa ryggan inför dagens otorra pass. Jag o grannen cyklade iväg strax efter 11 i ett härligt störtregn. Väl framme i Kvarntorp så var vi inte torra någonstans, vi blev 6 tappra som trampade iväg trots regnfloderna. Lite enkel stigvisning och sen var det endurobanan som gällde, den är bra och den har bra tekniska backar. Vi trampade runt där i över en timme innan vi begav oss mot högen och den förbannat branta backen där det alltid ska tävlas om vem som kommer längst.

Efteråt så körde vi motsols runt högen o provade lite nya stigar innan vi kom fram till Hermans Hage och dom väntande cyklarna. Orbea och Merida stod på schemat för att utvärderas och lite sugen på en 29" är man ju.

Fick börja med en vanlig 26-tummare, eller rättare sagt en grym 26-tummare. Det var nämligen den som Julian Absalon vann VM på.... Enkel sagt: Den är grym!!! VILL HA!!! Shit va fränt att ha cyklat på en riktig världsmästarcykel. Vilken känsla det var i den, svarade direkt, växlarna bara hoppade dit dom skulle, bromsarna var grymma, carbonramen mmmmmmmmmuuummmmaaaaa....

Efter en stund så mötte jag Magnus i skogen och han hade en 29-tummare så vi gjorde ett snabbt byte, det var ju bara att trampa när man hade bytt cykel, kändes som att köra heldämpaf. Men så gick den ju loss på 45 laxar oså... O duktiga jag lyckades med en riktig vurpa på den.....

Överst på min önskelista stod en 29" men nu vet jag inte. Jag blev nog kär i Julians cykel.... Hann bara prova en "vanlig" Merida innan vi blev hämtade av T.

Denna cykel har jag cyklat på!!!


Nu är det bara att fortsätta drömma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar