lördag 6 augusti 2011

Lite stigletning blev ett helt varv...

Imorse så var det bestämt att Tobias Pettersson o jag skulle cykla bort till Kvarntorp o lite efter någon eller några nya stigar. Eftersom Tobias aldrig cyklat i Kvarntorp så fick det bli en i det närmaste komplett stigvisning. Detta var även första gången vi cyklade tillsammans så det gällde att känna sig för lite var, när och hur jag skulle kunna piska honom.

Enkelt sagt så hängde han på på dom enkla partierna stig men så fort det kom lite "hinder" ivägen så var min tekniska drillning vid Marka skön att ha. Vid branta tekniska uppförsbackar så fick jag vänta in honom lite snyggt. Vid tekniska partier där farten var låg så imponerade han rejält.

På det hela taget så var detta en trevlig runda där vi kunde konstatera att det inte fanns några bra stigar där det borde ha funnits bra stigar. Vi kunde även konstatera att från Yxhults fotbollsplan så måste man cykla 200meter asfalt för att kunna ta sig till Kvarntorp, stigarna räckte helt enkelt inte till.

Nu laddas det inför morgondagens pass till vilket jag skickat ut inbjudningar via lite olika kanaler.
Kan även tillägga att kroppen är riktigt seg nu, detta är verkligen en tung träningsvecka inför vasan nästa lördag. Här hemma så plockar Therese ut massor med saker ur en skrubb och dessa saker belamrar nu hela matbordet och golvet runt omkring detta, fattar inte hur mycket saker som får plats där inne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar