torsdag 25 augusti 2011

Mycket åkande och även lite träning

Buff vilken resa... I tisdags startade jag resan mot Härnösand för att sedan åka tillbaka till Sundsvall o sen mot Härnösand och för att åka lite till så körde jag åter tillbaka Sundsvall och det ytterst lilla och ytterst slitna hotellet i vilket det bara fanns ett budgetrum ledigt. Skithusstolen stod bredvid huvudkudden :(

Onsdagen inleddes mycket bra med ett löppass upp på Södra Berget, kroppen kändes kanon fast det var tidigt och på fastande mage. Efter frukosten så begav jag mig mot första besöket, bara för att inse att jag glömt min dokumentmapp på tisdagens sista besök i Härnösand, 5 mil enkel åt fel roll, blä.
Klockan han bli halv två innan jag kunde lämna kusten o sätta kosan mot obygden eller närmare bestämt Funäsdalen och inköp av ett grymt billigt vintertält till vagnen, vilket var nytt och prislappen blev 2000kr istället för 15 laxar som det kostar annars. Lyckades alltså spara 13000kr som jag kan/måste lägga på 29:an :)

Onsdagen avslutades i Torsby, det blev över 80mil igår. Dubbelblä!!

Idag var det desto behagligare, lite jobb i Charlottenberg och sen i en Karlstadsbutik, där det för övrigt kom in en person som bidrog med mycke cykelsnack.

Kvällens teknikträning för ungdomarna bestod av uppförs och nedförsbackar. Vi gick ut lite lätt med snabba uppförskörningar och en snabb nedförskörning där det skulle hållas hög fart med driv.... Det är en konst att kunna våga släppa på...

Vi fortsatte sedan med 3 tekniska nedförskörningar, lite spårvals-tänk uppför och sedan fick det bli uppför "väggen" och några ungdomar fixade backen. KANON!!! Efter det blev det snabb nedförskörning där dom skulle behålla farten i den steniga uppförsbacken, gick sisådär..

Vi avslutade det hela med att köra nedför hoppbacken och ALLA tog sig ned med bravur, det blev lite av ett examensprov då den är brant och farten bara ökar fast man bromsar max.

Imorgon står det backintervaller vid Tarstaborg på schemat, ska försöka skrämma med några till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar