lördag 21 juli 2012

Racer vs MTB

Det blev en bra tur in till Norra Cykel igår, jag på mtb och Simon på racer. Motvinden in mot stan var precis lagom hård och en bil var även den precis lagom för hård mot oss när den skulle pressa sig om fast det kom möte och jag höll ut från högerkanten för att den inte skulle kunna köra om. Den förbannade föraren blev nog rädd att vi skulle komma ikapp för direkt efteråt så såg vi hur han stressat körde om framförvarande bil...

Efter besöket på Norra rullade vi över stan och ut mot Kumla, väl vid Marieberg var jag tvungen att tömma blåsan och bäst jag står där så ropar nån "Går det bra Rickard?".... Det var en cyklist som var ute på kospaning med grabben....

I Kumla så fick Sveas ett besök innan vi styrde mot Pålsboda. 65km fick vi ihop och det funkade riktigt bra med mig på mtb och Simon på racer, tanken var att vi skulle kunna vara ganska lika, kontentan blev dock att jag drog o Simon låg på rullen tills det kom en backe, då for han ifrån mig...

Annars igår så var jag iväg med Thereses bror och kollade in en ny cykel åt honom och det blir en Cube Acid 29", efter detta så hälsade jag och Fabian på min farmor som ramlade och skadade sig för nån vecka sen och nu är på ett korttidshem. Efter detta så upplevde jag gamla dar då jag fixade min brors hemmalarm.

Gjorde även en grundlig tvätt av cykeln igår med extra fokus på drivlinan. Dreven bak blänker nu som om dom skulle vara nya och kedjan fick sig en körare modell Johan. Det var ju några små sketna delar till drivlinan jag hämtade hos Norra... Var klar med detta 19.30 igårkväll, japp lördagskvällsnöjet tvätta cykel... normalt? jag vete fan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar