måndag 23 juli 2012

Poppis när två blir fyra, NOT

"Ett par timmar kan vi vara ute" sa Tobbe och vi bestämde att rulla iväg kl 11. Tog en "ny" väg till Kvarntorp där vi inledde med ett varv på tävlingsbanan som var i toppenskick. Fortsatte och körde en specialrunda vid Kalkugnsleden o med special så menar jag att det är ihoppusslat stigar så att alla partier blir med och det går att pumpa på ordentligt. Vid ett ställe är det så brant att jag för några år sen tvekade på att cykla utför, igår cyklade jag o Tobbe uppför detta.. Likaså finns det en riktigt stenig jävla backe på ett ställe och nu efter att ha kört den ett antal gånger så börjar jag titta på olika stigval uppför för att svåra till det lite...

 Fortsatte sen mot ett område där jag funderar på om nästa tävling i området ska förläggas. Jag och Tobbe körde runt där en stund och rekade och vi ska nog dit snart igen o provköra ordentligt.

Tobbe lyckades vid ett tillfälle kröka ett par tänder på mellandrevet så vi bestämde att vi skulle ta oss till Tony i Kumla för cykelfika, det är väl så man gör, alltså fikar när det skiter sig :)

Han såg lite paff ut när vi hade bullar med oss in i butiken. Efter en massa cykelsnack o kaffe så rullade vi till fotbollsplanen i Hällabrottet och började här mosa stig i tämligen högt tempo tills vi slutligen hade rundat Söderhavet o rullade hemåt.

Dom där 2 timmarna slutade som 4....

Senare under dagen kom Martin, Thereses bror, och visade upp sin nya cykel, en Cube Acid blev det. När han och Therese skulle ut o trampa så lade Therese vantarna på min nya cykel och nånting säger mig att det härdanefter kommer bli jobbigt för mig att få ha den ifred....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar