tisdag 24 juli 2012

Kort, stenhårt o alldeles jättehärligt

Idag genomfördes det perfekta 4x4-passet. Rullade ut från campingen i gusselby och fick 15 minuters uppvärmning på vägen till backen. Första intervallen tog 3:50 och syran sved ordentligt i benen. Motvinden denna blåsiga dag var även total när jag jobbade mig uppåt...
Andra intervallen tog prick 4 minuter, tredje 3:59 och när det var dax för nummer fyra ville jag mest rulla tillbaka men ett härligt psyke fick mig att slita mig igenom den sista körningen som tog 3:59.

Skitnöjd rullade jag jättelugnt tillbaka mot campingen och avnjöt den medhavda bananen medans hjulen dansade fram över grusvägen.

Idag ville verkligen benen vara med i matchen. Dock nu cirka 4 timmar senare så känns det rejält, så lite härlig distans kommer nog sitta perfekt imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar