måndag 2 juli 2012

Sömnpiller och kräkintervaller

Igår skulle den första riktiga etappen touren avnjutas i soffan. Fram med en kopp kaffe och sen somnade jag.... Efter några minuters sömn så väcktes jag dock av stojande barn.

Kvällen avnjöts vid Svennevad och med aktiviteten terränglöpning på Jukkolabanan. Provade ett nytt par terrängskor, det blev tack vare detta bara två varv då jag kände lite skavsårstendenser på ena foten.

Idag har glasmästaren fått ett besök och så även Farmor, broder och syster innan jag o Fabian kom hem, några pannkakor o sen åkte dagens toursändning på. Ut i köket för att hämta lite kaffe, när det väl var uppdrucket så kom John Blund med storklubban och vips så missade jag nån mil. Det är fan omöjligt att kolla på en hel etapp och hålla sig vaken. För några år sen kollade jag på de flesta ettapperna och somnade till varenda sändning.

Nu till dagens "roliga" kvällsnöje, kräkintervaller vid Föckelkärrsbacken. Vi var fem tappra som rullade iväg, efter en liten kort genomgång var det bara att köra igång i eget tempo. Backen tog ca 1 minut om jag tog i ganska skapligt. Tio intervaller orkade/hann jag med och det blev några olika varianter, typ ståendes, sittandes, enbenstramp, uppdrag o liknande.

När väl kvällsmaten hade svalts om några gånger så kände vi oss nöjda rullade ur benen 6 km innan hemmet äntrades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar