tisdag 12 juni 2012

Poliser, EM och vågra-äta-mat

Jaha då landade jag visst på ett hotell i Borlänge ikväll... Men det är nog lika bra att ta dagen från början.
Imorse när jag var på väg upp mot Dalarna, strax norr om Storå, så såg jag i backspegeln två bilar närma sig fort, riktigt fort. När dom kom lite närmare så såg jag att den första var en svart volvokombi och efter den kom en polisbil så det var bara att hålla åt sidan medans dom blåste förbi i en hastighet som med råge övernådde tillåten... Några kilometer senare så stod bilarna vid sidan av vägen och förberedde någon form att trafikkontroll, stabilt....

När man sitter såpass mycket i bilen som jag gör så hinner en hel del tankar fara genom huvudet och så även idag. Har klurat på hur fotbollsförbundet kan kalla fotboll "Nationalsporten" det är ju knappast så att vi kan skryta med internationella framgångar där dom senaste åren. (Nu kommer jag säkert få på moppo) Visst EM är ett stort arrangemang, titta bara hur mycket lösnummer och reklamplatser kvällstidningarna kommer sälja tack vare detta, Svenska Spel kör för tillfället enorma reklamkampanjer, radiosporten innehåller ännu mer fotboll. Att titta på Polen-Ryssland känns väl sådär intressenant.. Men tack vare att alla möjliga medier försöker skrika högst med sitt budskap om matchen så blir vi tyvärr ganska bombade med information som styr oss åt att slå på tvn och titta.
Nu är det inte som så att jag är emot fotboll på något sätt men det känns som om soppan man får när ovanstående rörs ihop blir för kryddstark eller med andra ord: för mycket.
Titta bara på lustig igår, ett misstag och det råkade ske i maximalt fel tillfälle, nu får vi verkligen hoppas att han blir förbjuden att läsa alla skriverier om matchen och kommer ut som en vinnare på fredag.
Med satsningen som inblandade organisationer och företag gör och med alla skrika-högst-rubriker från kvällstidningarna var vi fram till matchstart igår redan europamästare och idag är det bara katastrof med landslaget istället.
Hoppas vi blir mästare, då var satsningen rätt, åker vi ut efter 3 matcher så skulle nog pengarna kunnat göra mycket bättre nytta i fotbollssverige. (Ovanstående är en personlig åsikt och det är fritt fram att tycka och tolka) Visst jag kommer att titta på Sveriges matcher och jag kommer heja på landslaget. Vi är ju ändå nästan mästare.

Nu till något helt annat. Vilket event vi genomförde i Borlänge idag, slog kassarekord i butiken och ägarinnan kvittrade som en fågel när jag åkte därifrån. Visst det tog fram till 17,30 innan jag fick i mig dagens första och enda kopp kaffe och detta tillsammans med det några bullar som fick symbolisera lunch. Men vad gör man, det var en kö i butiken hela dagen med folk som ville ha all möjlig hjälp med sina olika problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar