torsdag 21 juni 2012

Getberget

Gårdagens tur var tänkt att gå till Getberget söder om Brevens Bruk. Jag, Niklas o Tobbe rullade iväg strax för sju och höll bra fart på vägen bort förbi Svennevad och farten hölls uppe på grusvägen förbi Kattfall och Gröna Platsarna. Längs denna väg såg vi enbart husgrunder... Sorry Ola men jag tror ditt barndomshem inte finns kvar.
Väl på plats vid Gröna Platsarna så började Tobbe berätta om nån blind gubbe som flyttat ett helt hus med en amason, just det en blind gubbe...

Vi trampade vidare och fann en grym stig som var några km lång, efter detta så skulle vi bara hitta en stig som jag sett på en karta, vi valde fel väg och vi sa det till varandra men envisa som vi är så fortsatte vi oförtrutet uppåt och cykelvänligheten blev bara mindre och mindre. Till slut så bar vi cyklarna mellan två-tre meter höga granar och tallar som växte otäckt tätt. Efter en stund fick vi lite utsikt och då var vi typ på fel berg... Vi fortsatte dock med vår vandring mot toppen och slutligen nådde vi toppen. Att ta sig ner från berget gick galant efter att vi gjort en usväng ;) Orienterare kommer ingen av oss nånsin kunna titulera sig....

Vi trampade på på i rask takt och fanns snart en stig in till vänster, efter några hundra meter så kom vi in på Ringsbergsleden, vi följde denna och planerade köra den till Kilsmo o sen välja grusvägar tillbaka.

Vid ett stenigt parti så hörde alla plöstligt ett "pjofffffff" och det var mitt bakdäck som lossnat från fälgen, k*ken också. Att få tillbaka det med bara handpump gick inte men som tur var hade Tobbe en 26"-slang som vi drog på och sen fortsatte vi. I en grym uppförsbacke så jobbade jag hårt för att komma ikapp Tobbe och på toppen: pang och det var den slangen det. Fick bli ett samtal till Therese som fick agera taxi... B*lle också!

Nåja jag gick o gick o gick och kan säga att det finns mycket stig där i skogen och många korsningar.... Så att ta sig fram till en väg tog typ 45minuter.

Jag kommer ge tubeless en chans till och fortsätter bakhjulet strula åker det i en slang, framhjulet funkar ju perfekt tubeless...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar