onsdag 6 juni 2012

Nationaldagsracet

Nu är det mört i låren.... men jag ska börja från början: Imorse stack Therese o Filip till Vinön innan nån annan kommit upp ur sängen och när jag inledde dagens pysslor så attackerade jag djungeln nedför uteplatsen. Efter detta så var det dags att packa inför dagens bortasysslor. Det hela inleddes med ett styrelsemöte (och det är ett toppengäng som sitter där) med en massa punkter som avhandlades innan fru Magnus bjöd på gulashsoppa. När väl den aptitliga måltiden var avklarad så började vi förbereda tävlingen. När samtliga var anmälda så räknade vi ihop det till 65st startande.

Simon blev 2:a i sin klass och sken som en sol efter målgång. Jag fick idag köra motionsklass då klockan inte tillät mig stanna längre, 29 cyklister i min klass gjorde att det gällde att ligga långt fram i första kurvan så jag mosade på hårt men kontrollerat i första backen och kom in ungefär på 6:e-7:e plats i kurvan, lyckades faktiskt passera en cyklist där och på den följande rakan passerade jag såpass många att jag kom in som 4:a på nästa stig. Passerade ytterligare en cyklist i den "steniga backen" och hade rygg på tvåan in på andra varvet. Följde honom upp till milan, vägen bortåt, in i skogen men i den "steniga backen" kom jag lite fel och han fick en stor lucka på en gång. Sen bestod dom två nästkommande (och sista varven) av att jaga ikapp. Minskade luckan till ungefär hälften men på det absolut sista stigpartiet gick det inte att trycka på längre, benen var helt färdiga. Så jag rullade in på en fin 3:e plats och det är jag riktigt nöjd med då jag inte anser att jag hinner med min egen träning i den utsträckning som jag vill.

Väl i målgång så var bara att mosa i sig en burgare och lasta på cyklar och sen iväg. Vid utfärden från parkering så kom jag dock på att jag glömt en sak: Fabian var kvar o grilllade burgare med Magnus...
Nåväl när alla väl var i bilen så var det full fart hemåt, springa in i duschen, kasta på sig kläder och löpa in i bilen för avfärd till Svennevad och Simons klassträff.
Lite brännboll och ännu mera burgare sen var jag ganska mör och gick med o lufsade med lår som bara värker mer o mer. Och jag kan tillägga att brännboll nog måste vara en grymt bra intervallsport....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar