tisdag 5 juni 2012

Föräldracykling

Sådärdå, dax att skriva lite igen. Jag har inte legat helt på latsidan, i söndags blev det ett kort, hårt och intensivt intervallpass med Tobias uppe vid borgenområdet. Igår var det ungdomsträning och jag ledde snabbegruppen över kalhyggen och genom lersörja i en timmes tid...

Idag däremot har det varit kalascykling. Vi (jag, Tobias, Magnus J och Jonas Jonte) har haft föräldracykling uppe vid Nora inför avslutningslägret. Hela arrangemanget inleddes klockan sex och detta med en störtskur som varade en timme. Men det var nog bra för annars hade vi nog inte gjort den grundliga kartstuderingen som vi gjorde. Bergslagstramps-Katarina och en cyklist till (f´låt men jag har glömt namnet) visade kartan och gick igenom massa leder av olika karaktärer och längder. Vi pusslade ihop ett antal rundor och jag tror det kommer bli riktigt bra cykling på lägret.

När väl vädret slutade erbjuda regn så rullade vi iväg på lite olika stigar tills vi kom till -------------- (vill ju inte avslöja för mycket inför lägret) och därifrån så trampade vi iväg en fin liten stig till ------- och fortsatte in en nybyggd vägsnutt in i skogen och vilka stigar Katarina hade planerat ihop, enkelt sagt: cykling när den är som bäst. Lunchstället går inte heller av för hackor :)

Dom olika grupperna kommer cykla olika stigar/leder men ändå träffas för lunch o fika i skogarna vid ungefär samma tidpunkter på lördagen. På söndagen väntar också fina stigar, tänker dock inte säga mer.
Typ vid klockan nio så kom vi åter till Digerberget, alla med stora leenden där man stoppar in mat... Eller nästan alla då guiden intog lite markkännedom sista nerfarten, men snart var där även ett stort leende på hennes igen.

Efter det obligatoriska skit cykelsnacket efteråt så for jag o Tobbe iväg och inspekterade stugbyn och restaurangen.

Nu, med lite kvällsmat och en whiskey i magen, så känns det ganska bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar