fredag 8 juni 2012

Dyra tältet i Motala

Igår eftemiddag fick cykeltältet i Motala ett besök, fasingen vad dåligt det har blivit, förr kunde man göra lite klipp där men att dom tiderna är slut var helt uppenbart. Numera verkar alla leverantörer ha köpt en golvyta och sen försöker dom sälja sina varor till ordinarie priser känns det som. Vissa leverantörer som tar ordinarie pris 1500kr för en cykelbyxa erbjuder klippet 1450kr.....

Även fast det inte var planerat något mer inköp än ett par handskar åt Therese så slutade kalaset på 2000kr.....

Väl hemma så stack jag iväg och gjorde ett kundbesök, typ klockan 5 fredag eftermiddag men kunden var riktigt glad att jag kom. Efter detta väntade mat och sen var planen att det skulle cyklas intervaller på fredagkvällen men det blev istället ett styrkepass med fokus på bål o armar. Helt själv i gymmet var jag och av någon anledning så blir det alltid cirkelträningstempo på mina styrkepass. Ett bra nytt redskap som dom införskaffat var ett hopprep, så det var inga problem med att hålla pulsen uppe.
Såhär nu på lördagsmorgonen känns det precis lagom i armarna. Eftersom bara jag o Fabian är vakna så tänker jag nu göra lite frukost åt oss innan vi går ut o röjer ur husvagnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar