lördag 2 juni 2012

Mycket roligare idag

Igår stod det fotbollsturnering för Filip på schemat, men det var så förbannat blåsigt o kallt så jag tog med Simon och Fabian hem halvvägs in i andra matchen. Istället blev det att hämta ett framhjul åt Simon som ska monteras ihop idag.

Gårdagens cykelpass blev härliga intervaller vid borgen, klockade lite i den "nya" intervallbacken och tyvärr så stannade klockan redan efter 2:45 så den är i kortasta laget och det är riktigt synd för backen erbjuder ett perfekt ojämnt underlag, som gjort för skogscyklingsintervaller. Hursomhelst så blåste jag av 3 intervaller i den. Efter detta väntade lite teknisk nedförskörning i ett skogsmaskinsspår. Nu väntade ett litet lugnare parti innan jag blåste av den sista intervallen uppför en stenig backe som inte är lång med riktigt tung och bra :)

Sen rullade jag tillbaka hemåt, passet tog bara typ 55 minuter men det som är bra med intervallpass är ju att den tiden räcker och sen så väntade vi gäster. Efterhand allteftersom kvällen avlöpte så kände jag av passet mer o mer i benen.

Nu ska jag prova justera några inställningar på cykeln och se vad jag tycker om det.

Idag är planen en tur i Kvarntorp, men eftersom sommaren fortsätter regna bort så blir det nog löpintervaller istället, kanske trappan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar