torsdag 7 juni 2012

Parcykling

Ur askan in elden dårå. Ikväll inleddes Thereses skogscyklingskarriär. Simon o Filip blev lämnade hemma medans jag, T och Fabian stack till Kvarntorp för lite fincykling på lätta och torra stigar.
När jag kom fram så var det inte så värst mycket luft i bakdäcket så pumpen åkte fram och det pös fint ur ett hål på däkssidan, satan, det skulle alltså inte bli nån cykling ikväll. Men jag tog ett par snabba varv på gräsplanen vid parkeringen och vips så var det tätt. Det här med gucka is da shit!

Nåväl turen inleddes genom Kvarntorps villasamhälle till högen som rundades, vidare över järnvägsrälsen och sen iväg till Kalkugnsleden dår vi cyklade stigen som går längsmed vägen. Ungefär här nånstans så gick min framväxel isär. O då menar jag isär....

Fick cykla på fegisklingan resten av den fina turen. Vi rullade sen förbi Yxhults gamla kontor och tog en led tillbaka till Holmagatan.

Jag måste säga att hjärtat imponerade, hon cyklade genom diken, över hinder och uppför backar utan minsta krusidull. O nu har hon visst fått blodad tand, hon pratar om att sticka ut imorgon igen...
O hur löser man det med barnvakt?

Enklast är väl:

Nu väntar jag på svar från Specialized Concept Store för att se om dom resonerar som mig ang framväxeln....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar