måndag 14 maj 2012

En hektisk måndag

Jaha vad ska man säga om denna dag då.... Hektiskt direkt från att klockan ringde extra tidigt.
Lämnade Fabian så tidigt jag kunde och for upp till jobbet för att fixa några bestyr och fylla dom sista utrymmena i bagaget med olika väskor innan jag begav mig till Filipstad och dagens arbete. Väl på plats så blev det som man egentligen vill ha det, dvs kaffet hann inte drickas upp innan det var full fart, hela spektaklet slutade med att butiken slog försäljningsrekord all time....

Direkt efter eventet så var det bara att åka direkt till Ljungstugan och kvällens MTB-träning, snabbegruppen som jag brukar drilla fick åka med dom vuxna och istället tog jag och Tobias hand om en av mellangruppern som vi lotsade iväg på Almbyrundan. Efter bara nån kilometer så var tog slut på luft i bakdäcket och luften hade försvunnit genom en lite för stor reva på däckssidan... O promenaden var ett faktum.

Väl tillbaka vid stugan så var det bara att vänta på alla cyklister medans en pensionär stod och frågade mig om duscharna fick användas av alla eller om man var tvungen att vara med i Almby, han ställde den frågan ca 8-10 gånger till mig och besvarade den själv alla gånger med att han egentligen inte behövde duscha där då han bodde bara några hundra meter bort. Men han skulle slutligen komma tillbaka och fråga nån mer som ska kunna svara på frågan.
Det hela kändes som om koversationen var tagen från boken: Tre män på velicoped skriven av Jerome K Jerome och har du inte läst den så kan den rekommenderas.

När väl alla cyklister började rulla in från sina pass så blev det lite att stå i, grannen hade pajjat en häl, Simon skulle prova byxor, jag ville växla några ord med Tobbe och göra detsamma med Jörnegren, försökte även hugga tag i Ola men han var riktigt snabb när det gällde att försvinna och mitt i alltihop som kom en tjej från cykelförbundet och vi hade visst bokat ett möte ikväll men det den sista personen som skulle vara med var inte på plats. När hon väl fick tag på honom så hade han åkt hem....

Nu väntar lite sömn innan jag drar till Dalarna imorgonbitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar