tisdag 22 maj 2012

Intervaller med boysen

Nu har jag o Tobbe påbörjat vårat lilla projekt. Det går enkelt sagt ut på att våra grabbar ska bli snabbare, uthålligare och mer säkra som cyklister. Tanken är att vi ska köra ganska hårt med dom fram till avslutningslägret i juni och sen får vi se vad dom tycker om upplägget.

Vi inledde med intervaller, först ut var en skumpig (inte bökig utan skumpig) stig vid Backa Gård, den skulle trampas lätt ståendes över sadeln. Efter 2 intervaller var grabbarna bra möra varför vi fortsatte med två tunga intervaller uppför backen bakom Backa. Här släppte vi iväg dom med lite mellanrum så att dom både skulle vara jagade och jaga för att var först till toppen. Tobbe fick 3 sekunders försprång på mig men jag var ju om innan backen startade....
Passet fortsatte på grusvägen mot Svennevad där vi medvetet höll nere tempot och övade att ligga på rulle. När väl Skogaholmsvägen nåddes så fick Simon o William köra några 30 sekundersspurter med snigelfart emellan, själv roade jag mig med att hetsa dom med att jag körde enbenstramp och dom skulle därfår vara snabbare än mig.

Efter detta så korsades 51:an och det blev lite stigkörning med möra ben. Det är här det blir ganska kul för när man puschar på lite grann så kommer helt plötsligt nya krafter fram.... Efter den grymma stigen så lyckades Simon få punktering (igen) varför jag och Tobbe fick turas om att antingen ha en cykel på axeln eller en unge (Oskar) på styret hem.

Vi "lurade" iväg Simon (på Oskars cykel) och William att ta en extra runda medans vi övriga fortsatte raka vägen hem, det hela var en tävling där dom skulle visa att dom kunde köra snabbt. Det dom inte visste var att vägen för dom var typ 1,5-2km och vi hade typ 500meter....

Har inte skrivit nåt om träningen igår. Enkelt sagt: olika stigar till grusgropen, en härlig intervall där och sen en fin stig tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar