lördag 26 maj 2012

Dagen efter kvällen före

Igår skedde en av årets stora händelser i Pålsboda, det var dans i parken. Kvällen inleddes med grillning i glada vänners lag och lagom till desserten så vart jag tvungen att lämna kalasandet för det var dax att agera parkeringsvakt. Men den snälla värden så till att jag fick med mig en stärkare på min stigcykeltur mot parkeringen.... När jag var klar med passet så öste regnet ner och åskan dånade, men tack vare det värmande som kvällen bjudit på så forcerade jag genom samhället så vattnet yrde om mig.

Imorse däremot.... Så var det bara att stiga upp, det stod ju cykling på schemat....

Rullade iväg vid kl 9 och mötte upp med övriga cyklister (5st) en halvtimme senare vid Kvarntorp. En enkel summering av turen: första slingan var jobbig o lerig, skogscyklingen runt Hällabrotten var bra, Kalkugnsområdet var bra som alltid, fikat på golfklubben hade mycket mer att önska, racet upp till toppen på högen var tungt idag och jag fick jobba hårt med min slitna kropp idag. (O alla tubelessdäck funkade perfekt idag)

Hemma så väntade oväntat en massa jobb som tog några timmar men det hela avslutades med årets första dopp i Sottern, måste vart typ 20 grader i vattnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar