söndag 2 oktober 2011

Mycket cykling blir det

I fredags begav det sig så bra att jag fick med mig 4 guider på min resa från Örebro till Ånnaboda. Vi cyklade iväg från Mellringerondellen, höll vänster i en korsning och sen var det ny terräng för mig hela vägen upp till Apelsinstigen några timmar senare. Men oj vilken trevlig terräng, ska nog försöka trampa den i dagsljus någon gång. Vad som annars var trevligt var tempot, riktigt perfekt åka o snacka-tempo med en precis lagom hög puls på fredagskvällen, att jag kunde avsluta med en del av Mattsabacken gjorde turen kanon. Tack för sällskapet, Magnus, Magnus, Mattias och Johan.

Lördagen bjöd också på en cykeltur, stigletning i Ånnaboda med Simon, vi körde i en timme och var nöjda o leriga efter den rundan. Av någon oförklarlig anledning kom vi till Apelsinstigen vi körde dock hela vägen ner och Simon fick känna på Mattsabacken, 11,16 blev hans tid upp.

Idag så har vi provcyklat banan inför Kumlacrossen på lördag. En ny disciplin för mig i vilken det kommer bli spännande att göra premiär snart. Vi var nästan 20 st som trampade runt och kände oss för.
Nu ska bara min förkylning försvinna snabbt, vill/måste hinna köra några pass inför helgen.
Honungsvatten här kommer jag!

Såg förresten en tid upp till toppen på Kvarntorpshögen, så nu vet jag vad jag har att jobba emot...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar