torsdag 20 oktober 2011

MMA

Idag har det hänt en rolig och en tråkig sak.

Jag börjar med den tråkiga: Jag sålde/hjälpte till i butik idag och från kl 15 kom det en kund på två timmar.... Till slut så kände vi (jag o övrig butikspersonal) att jag likaväl kunde åka hem. Hade då klarat av att ge dom en grundlig utbildning, sålt skapligt innan kl 15 och sen så hade dom köpt in bra med skor :=)

Och så till det roliga: Jag har åkt på stryk!

Jag har provat kampsport ikväll, Mixed Martial Arts (MMA), o det var en annorlunda upplevelse....
Fick börja med att fajtas/värma upp mot Thereses brors äldsta son, jag la stor fokus på att göra rätt och det kändes som om han mest lekte med mig för helt plötsligt hade jag en vrist i sidan och sen kom det typ en från andra hållet....

Vid andra övningen så kämpade jag med någon annan och han lekte lika mycket med mig.

Sen kom vi in på slag o spark-kombinationer, trodde inte att jag som ovig cyklist skulle klara detta men det gick (enligt mig) bra. Sen blev det en massa andra kombinationer med grepp och luftfärder, innan vi gick in på konditionsbiten....

Var nervös att jag skulle åka på mer ren o skär stryk och komma ut med ett blåöga och lite sånt, men det blev bara lite blod på ena foten.

Shit vad roligt det var, dock så känns det i armarna nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar