lördag 8 oktober 2011

Kumlacrossen

Igår vaknade jag alldeles för tidigt, kl 6 så ville dom blå inte vila längre.... Troligen lite spända på vad som skulle ske under dagen.

Var på plats vid 8 och hjälpte till med att markera upp banan, först blev det några lätta träpinnar och sen blev det olätta kravallstaket.

Hann precis lagom byta om och inspektera banan innan det var dax för första start, från typ 4 år upp till 10. Dom minsta fick slita hårt på banan men hade nog grymt kul.

Efter deras målgång blev det att ta sig upp till starten igen då det började dra ihop sig för mitt egna deltagande.

Stod i första led och var snabbt iväg dom 10 första metrarna, dock kom jag in som 7-8 i första kurvan o fick ligga i kön genom skogen innan jag kunde ta några placeringar i första uppförsbacken, men som vanligt så öppnade jag för hårt (o troligen inverkade även veckans förbannade förkylning) så pulsen slog i taket direkt och sedan hitta något ställe att sänka den på.... not.

Nåväl - över hindrena genom skogen och nerför gräsbranten, uppför trappan genom "stadion" o ut på fältet, där blåste det smådjävlar och ngn på en cykelcross tog min rulle över hela området. med lite mer tävlingsvana så hade jag valt ett annat spår och min rulle hade vart värdelös, nu fick han dock en trevlig resa i vinden och tackade genom att köra om o ifrån när min syranivå var som högst. Såg sedan en annan crosscyklist skymta en bit bak och han skulle bara inte få komma ikapp bestämde jag mig för. Slet som en hund för att fixa detta och det funkade, lyckades t o m att öka avståndet en del.

Väl i mål så kom den härliga känslan: Jag gjorde det! och kroppen är så där gott tävlingsmör.

Kom i mål på 4:e plats enligt resultatlistan, jag är dock ganska säker på att jag kom 5:a men hur som haver får jag vara nöjd med tanke på veckans förkylning.



(Jag i action)

(Simon laddar inför uppförskörning)


Efter mitt race så blev det lite flaggvaktande.

En rolig detalj var att typ alla funktionärer var kvar när det skulle plockas ihop efteråt och vi var klara redan vid 17.00. Woken som mamma och pappa bjöd på efteråt var så himla go, o hur ofta äter man wok? Typ never.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar