tisdag 4 oktober 2011

Cykel på jobbet

Cykel på köpet? Nej tack
Cykel på jobbet? Ja tack

Och så blidde det idag, bilen på service och bara kundbesök i Örebro. Det blidde nog två-tre mil mellan kunderna och till råga på allt så blev det bra besök också. Lite idiotförklarad hos första kunden men som cyklist är man ju van med det :)

Och bilen då? Inte f*n fixade dom felet, fast dom dyrt o heligt lovade att det var klart. Blir ett argt samtal imorgon!

Kvällen har annars avlöpt i studiernas tecken, bokföringslagen och sånt där upphetsande. Dock så blev vi klara i precis lagom tid för att jag bara skulle bli 15 minuter sen till funktionärsmötet inför Kumlacrossen.

Måste bara skriva om morgonen... Fabian stod färdigklädd i hallen, jag knöt skorna och vi gick ut på trappan, lite ont om tid, då hör jag "fasingen" och sen tittar jag in och ser att Filip råka tippa på Simons temugg och det är varmt kletigt te över hela vardagsrumsgolvet, jo jag tackar. Och tro att dom två skulle torka, glöm det. Det var bara att knalla in igen och göra sin plikt, fabian tröttnade och gick o lekte på gräsmattan, tog typ 15 minuter innan vi kom iväg. Jag förstår att småbarnsföräldrar brukar kunna vara lite sena..... Och det ryms mycket te i en mugg.... Och te blir extra kletigt när det är honung i det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar