fredag 17 juni 2011

Inte som planerat X2

Tänkt att man ska vara så förbannat tidig på mornarna när det är helg.

Igår var det tänkt att jag skulle ha cyklat runt Vättern, dagen före alla andra, men vädret var ju inte cykligt och runt Vättern har jag cyklat förr i regn så jag vet rolighetsgraden av det, jag ställde in turen i sista stund. Någon sa att sjön visst ska ligga kvar där en stund till....

Istället fick det bli (eftersom jag ändå var ledig) ogräsrensing, modell jättemycket.

Efter lunch så blev det bli en tur till Norra Cykel, lite cykelrelaterat måste man ju ha var dag, skulle bara ha ett drev men det blev även ett nytt bakdäck då jag känt mig lite ocyklig med däcket från gräsklipparhandlarn.

Efter att ha pillat bort drevet så är det ju inte så avancerat att sätta dit ett nytt, eller? Det här blev pilligt, tog en stund innan jag kunde konstatera att ca 2-3mm inte var på min sida. Shimano.....

Bakdäcket gick desto bättre, speciellt med tanke på att Fabian hjälpe till o drog och bröt.

Nu är det laddning inför Morotscupen i Great Mellosa, tänkte trampa dit. Vet att minst en cyklist (som också gärna cyklat i Pershyttan idag) ska dit, får se om han är cyklig idag.

Ska bli spännande att se om Simon vaknar i tid för att göra sällskap på cykeln bland alla plåtlådor på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar