tisdag 28 juni 2011

Idag gick det för fort....

Idag styrdes bilen mot Blekinge och Skaune. När jag lämnade Karlskrona och styrde mot Löddeköpinge så måste jag kört på Sveriges tråkigaste väg, 2+1väg där det mest var 1, motorväg typ 3km och sedan 1väg igen, genom 50 och 70-områden och allt detta blandades med hur många vägarbeten som helst...

När jag bordade hotellet så var det bara att kasta i sig en banan, svida om och bege sig mot samlingspunkten för kvällens runda. Tror nog de andra cyklisterna blev lite paffa när det satt en kille i Kumla CA-kläder o väntade, mest överraskad blev nog Fredrik (ck.se). Vi skulle möta upp några andra cyklister utanför Helsingborg och eftersom det var tänkt som uppvärmning så snittade vi bara 47 km/h första milen och då blev jag varse om att detta skulle bli jobbigt.

Det stod tydligen lagintervaller på schemat för kvällen, med inslag av spurter. Fort fort fort gick det och jag hängde med så länge kroppen orkade, det gick ruskigt fort för mig som bara gjort två pass på racern iår.
Men jag fick en rikig genomkörare med hög puls under nästan två timmar och det är man inte bortskämd med hemifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar