måndag 19 september 2011

Bitarna faller på plats.

Det tar sig som mordbrännaren sa :)

Hursom mer om det senare, ikväll var det stigkörning på programmet för ungdomarna, då jag var lite osäker på vart en fin körning började så valde jag istället att ta med snabbegruppen runt MTB-spåret o öva på lite olika svårigheter. Blött, lerigt och toppenhumör gjorde rundan tämligen trivsam, det börjar dock märkas små tävlingshorn här o var, attackförsök, olika stigval i backarna och viljan att bli bättre gör sig ganska starkt påmint :=)

Kvällens vurpa stod Oskar för, han började med att lägga sig över en sten och när han skulle upp så satte han sig ett gyttjefyllt dike....

Ludvig briljerade nerför "droppet", Daniel nerför en grymt stenig backe, Simon uppför en stenig backe och Jesper över ett stenigt parti.

Före och efter träning så summerade vi planeringen inför nästa helg och allt ser rikigt bra ut, alla bitarna faller så sakta på plats.

Vid hemkomsten från Örebro så stack jag ut direkt för att få lite egen cykeltid, första stoppet blev dock efter 200meter då jag såg en möjlighet till fler lampor, fick dock cykla nästan tomhänt därifrån, ett namn o nummer var det enda jag fick. Nåväl ut i skogen vid sandgropen, korsade hallsbergsvägen, upp bakom skjutbanan, korsade 51:an och in vid Vibbanbo, bangade dock på Tarstaborg då jag inte visste hur batteriet var, svängde istället mot Pålsboda på en liten stig, tog vänster när jag närmade mig IP och sen provade jag en stig in till vänster men som vanligt så försvann den i ingenting, vänster ut på vägen igen och sen släckte jag lampan. Skulle då prova korsa en gårdsplan/privat tomt och vill inte störa dom som bor där (rätt eller fel?). Hursomhaver så fortsatte vägen 100meter förbi huset och sen så uppenbarade sig där en stig, kuperad och lerig, med andra ord riktigt fin, när jag cyklade där så skymtade jag lite olika stigar åt vänster men ville inte prova dessa idag, den som väntar på något gott... Kom fram vid ridhuset och där borde det finnas ännu mer stig, ska kollas vilket årtionde som helst. Nu var det dax att fara hemåt för lite väntande cykelvård o värme.

Väl hemma så var det bara att provringa telefonnummret och han hade blivit förvarnad så nu har vi 30lampor till helgen, fy f*n vad kul det ska bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar