onsdag 15 augusti 2012

Pålsbodas XC-bana

I måndags provade vi att köra en bana i grusgropen som Tobias hade komponerat ihop. Shit va najs den var, den hade så gott som allt man vill ha och den mätte nästan 2km i den lilla grusgropen. Det roliga med banan är att den erbjuder en härlig blandning av tekniska,snabba, jobbiga och roliga partier,

Började med ett visningsvarv och sen ville jag direkt prova att trycka på ett varv. Öppnade (som vanligt) för hårt och hade rejält med syra efter bara 200-300 meter. Körde på i en fart där jag kände att jag hade full kontroll och gjorde inga större chansningar, ca 6,55 stannade klockan på. Med andra ord ett snitt på 15km/h och det återspeglade väldigt väl banans karaktär.

Rullade därefter ett halvt varv tillsammans med Tobias yngsta son medans jag laddade på för ytterligare ett hårt varv. Och denna gång stannade klockan på 6,45.

Jag o Tobbe körde även ett "racevarv" där vi låg och jagade varandra och körde om på dom mest konstiga ställena

Idag var det dax igen för ett pass på samma bana och nu var vi 7 st som körde! Började med lite stigvisning som uppvärming för de nytillkomna och sen körde jag ett varv med riktigt hög ansträgning och idag stannade klockan på 6,21. En av det stora skillnaderna var att Tobbe hade gått ett varv med sekatören... Fortsatte med ett "racevarv" och sedan ytterligare ett varv.

Träningarna har varit korta och intensiva vid dessa tillfällen men det är bra då jobbet tar mycket tid under augusti och september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar